logo-nou

Historial

2016

5a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (2016)

El jurat, mitjançant les seves votacions, atorga una de les Beques Educar Fomentant l’Esforç al projecte que porta per títol:

“AuLab: l’hort i la granja transmedia” – Marta Alemany Gallardo

AuLab: l’hort i la granja transmedia és un projecte educatiu, inclusiu i integrador que pren com a eix vertebrador la creació comunicativa i el transmedia per tal de documentar i narrar el desenvolupament de la cura de l’hort i la granja de l’Escola Pia de Salt. Mitjançant diversos canals informatius, comunicatius i de creació actuals (el concepte transmedia que implica: vídeo, poesia, edició de giffs, arts plàstiques, imatge publicitària, dansa, teatre, xarxes socials, etc.), la missió del projecte és estimular la creativitat narrativa (literària, visual, etc.), el treball cooperatiu, el compromís, la solidaritat, la responsabilitat, la motivació, l’esforç i la reflexió de l’alumnat respecte al seu entorn.

“Fem els nostres cims” – Escola Cultura Pràctica

El projecte té com a finalitat l’educació emocional i les relacions personals; relaciona les superacions personals amb el fet d’arribar al cim d’una muntanya; fa un paral·lelisme entre els reptes personals que podem proposar-nos al llarg de la vida i el repte d’un personatge públic; en el nostre cas l’Albert Bosch és l’inspirador de l’activitat, ja que ell va fer la travessia per l’Antàrtida comptant-ne les passes com si cadascuna d’elles fos una superació fruit de l’esforç personal; finalment apropa l’alumnat a la natura del seu entorn i els obre expectatives i activitats que poden repetir amb les famílies.

Enguany han quedat desertes dues beques per falta de puntuació.

Guanya-nous

Totes les persones que desitgen accedir a qualsevol dels projectes presentats a la 5a convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (ja sigui per tenir més informació o per aplicar a algun centre), s’haurà de posar en contacte amb la Fundació Espavila.

 

2015

4a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (2015)

El jurat, mitjançant les seves votacions, atorga una de les Beques Educar Fomentant l’Esforç al projecte que porta per títol:

Fes 500 km per la teva salut” – Club Esportiu d’Esports Adaptats.

El projecte pretén difondre l’esport adaptat per a persones cegues. Més concretament, és un projecte basat en el ciclisme en tàndem i es pretén recórrer 500 km en diferents sortides. El desenvoluparan nens i nenes de Catalunya de 12 a 16 anys que tenen discapacitat visual.

Aquest projecte es desenvoluparà a Barcelona i rodalies

foto1

 

“El llenguatge de programació” – Escola la Bòbila”

A través d’aquest projecte els alumnes resoldran determinats reptes, sigui programant robots o altres aplicacions, tot fomentant les seves habilitats en la resolució de problemes, la lògica i la creativitat.

El desenvoluparan nens i nenes de 3 a 12 anys de l’escola La Bòbila, ubicada al municipi de Les Preses.

foto2

 

“Llegeix-me, que jo t’escolto” – Fundació Privada Casa Caritat de Vic – Llar Juvenil

Projecte que treballa l’educació emocional i la lectura mitjançant la teràpia assistida amb animals.

Aquest projecte el desenvoluparan nens i nenes de 6 a 12 anys de la Llar Juvenil de Vic.

foto1

“Del Besòs a Collserola passant per l’hort” – Institut Barri Besòs

Projecte on participen l’Institut Barri Besòs de Barcelona, l’entitat Defensa del Patrimoni Natural, el Parc Natural de Collserola i l’Associació de Veïns de la Font del Cargol. El projecte consisteix a fer un Jardí-Viver al mateix institut, que servirà d’ecosistema on aprendre gran part dels continguts de ciències naturals, diversitat… Part de l’espai també serà dedicat a reforestar la zona de Collserola amb espècies autòctones.

Aquest projecte el desenvoluparan adolescents entre 14 i 16 anys de l’Institut Barri Besòs de Barcelona.

foto1

Algunes imatges de l’acte d’entrega de les Beques:

foto-tots-modifi

2014

3a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (2014)

El jurat de la 3a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç ha premiat amb una de les beques de 3.000 euros els següents projectes:

ROSVAL, del voluntariat a la formació en valors FUNDACIÓ VORAMAR – ESCOLA VORAMAR

La paraula ROSVAL, prové de la interacció de les lletres de la paraula “valors”. Aquest terme ha estat escollit per l’equip de nois i noies de secundària que participen en el projecte i pels seus monitors. El Projecte ROSVAL, neix en el marc de la formació en valors de l’escola, amb la voluntat de contribuir al desenvolupament personal del nostre alumnat, anant més enllà de les accions curriculars que es fan habitualment en el centre. ROSVAL, té com a objectiu desenvolupar en els seus alumnes el seu compromís, solidaritat, responsabilitat, motivació i esforç, creant un marc de treball de compromís i exigència, per a joves, però a l’hora distès i amè, compartint experiències i reflexions i ajudant-los a créixer com a persones. El projecte inclou les següents tres grans fases, preparació, acció de voluntariat en organitzacions i institucions de l’entorn més immediat i valoració. El projecte consisteix en una programació d’accions de voluntariat dirigides a l’alumnat de tercer i quart curs de l’etapa de Secundària per tal de formar grups de voluntariat fora de l’horari lectiu, que de forma coordinada i tutoritzada, fan accions de voluntariat en diferents institucions de caràcter social de l’entorn. Clica aquí per veure un resum del projecte

Pla de Millora Personal COL•LEGI EL CARME

A l’escola, des de fa temps veiem la necessitat d’incidir en les emocions dels alumnes per afavorir el seu desenvolupament. Som conscients que reforçar en positiu les millores dóna més bons resultats en l’alumne, però la quotidianitat i el fet que no estigui sistematitzat fa que moltes vegades ni els mateixos mestres siguem conscients del munt de coses que passen a l’aula que es podien haver aprofitat per fer un treball en positiu dels hàbits, els valors, les emocions… Per tot això, aquest curs hem encetat un projecte que implica tot l’alumnat de l’escola, des de la Llar (P1) fins a 4t d’ESO en què procurem potenciar la millora personal i la cultura de l’esforç. El Pla de Millora ofereix a l’alumne una eina per a ser conscient d’allò que va millorant i del que vol arribar a aconseguir. L’alumne, juntament amb el seu tutor, entra en una dinàmica d’autoreflexió i motivació per aconseguir els objectius que es proposi. La figura del tutor és imprescindible per fer l’acompanyament i animar l’alumne a seguir el seu Pla de Millora sense defallir. Cada alumne té el seu propi Pla amb els objectius que s’adeqüen al seu nivell maduratiu i el mestre és qui l’acompanya en el descobriment de les seves mancances i els seus èxits personals. Clica aquí per veure un resum del projecte

De nois ordinaris a nois extraordinaris INS VILATZARA

El nostre projecte és un projecte col•laboratiu entre grups d’alumnes de dos centres de tipologia diversa: alumnes d’un Institut de Secundària i alumnes d’un centre d’Educació Especial. Consisteix a donar a conèixer una realitat diferent d’un col•lectiu “estàndard”, adolescent, a través de la seva implicació en la creació de materials multimèdia útils pels nois/es d’educació infantil i primer cicle de primària de l’escola d’EE Can Vila (Mollet). Aquest projecte ha de permetre l’alumnat de l’Institut Vilatzara (Vilassar de Mar) la comprensió i l’assumpció de la diversitat a partir de les activitats compartides. L’Institut Vilatzara es presenta com un centre amb sensibilitat envers la inclusió, que ha desenvolupat fins ara projectes adreçats a persones amb diversitat funcional i que ha rebut diferents reconeixements en l’entorn de l’escola d’educació especial Can Vila ja fa anys que participa en activitats compartides amb diferents centres ordinaris, tant de la zona com de fora. Aquestes activitats es basen en l’organització d’una activitat lúdica o esportiva que després és portar a terme en col•laboració; per exemple contes musicats per escoles bressol properes. Clica aquí per veure un resum del projecte

Jardí sota la boira, un projecte de desenvolupament de la consciència social a secundària. INSTITUT DE GURB

Aquest projecte vol desenvolupar la consciència social dels alumnes. Per aconseguir-ho habilitarem un espai de l’entorn del centre per utilitzar-lo com a aula d’aprenentatge i posar-lo a disposició de tots els nostres alumnes i de les escoles de l’entorn o altres entitats amb les quals ens relacionem. El projecte es va iniciar el curs 2010-11 i des de llavors no s’ha aturat perquè, gràcies a l’esforç col•lectiu, hem estat capaços d’anar desenvolupant les diverses fites proposades. És per això que l’adequació de l’aula – entorn natural es divideix en fases, algunes ja realitzades i d’altres encara per materialitzar. Mitjançant l’aula, proporcionem als alumnes una oportunitat pràctica única per comprendre que per molt difícil que pugui semblar un repte, amb esforç, responsabilitat, rigorositat i molt de treball, podrem vèncer els obstacles que vagin sorgint. Com a centre pensem que aquest projecte suposa un plantejament molt innovador i creatiu de l’aprenentatge i ens permet posar en joc, no només coneixements, sinó també les competències necessàries per afrontar reptes en el futur que esdevén oportunitats d’esforç i emprenedoria. Clica aquí per veure un resum del projecte

Totes les persones que desitgen accedir a qualsevol dels projectes presentats a la 2a convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (ja sigui per tenir més informació o per aplicar a algun centre), s’haurà de posar en contacte amb la Fundació Espavila.

Moltes Felicitats i gràcies a tots.

Algunes imatges de l’acte d’entrega de les Beques:


2013

2a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (2013)

El jurat de la 2a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç ha premiat amb una de les beques de 3.000 euros els següents projectes:

“CINEMA EN CURS” de l’Associació A Bao A Qu.

Cinema en curs és un programa de pedagogia del cinema i amb el cinema que desenvolupa els valors educatius de la creació cinematogràfica a escoles i instituts públics. Els seus tallers es duen a terme dins l’horari lectiu i els imparteixen professionals del cinema i docents del centre. Les metodologies es fonamenten en la correspondència entre el rigor cinematogràfic i el valor pedagògic dels processos. El mode de creació propi del cinema, les aptituds, actituds i exigències que requereix, fan que sigui un aliat privilegiat per treballar qüestions fonamentals per al desenvolupament personal i en grup dels alumnes: l’assumpció de responsabilitats individuals i col•lectives; la capacitat de cooperar i treballar en equip; l’autoestima, la il·lusió, el rigor, les expectatives sobre un mateix i sobre els altres; el valor de l’esforç i la constància; el respecte vers realitats diverses; la reflexió sobre les pròpies emocions i les dels altres; la capacitat d’escoltar i dialogar; l’atenció vers l’entorn proper i la capacitat de valorar-lo i estimar-lo; la creativitat i la capacitat d’innovar. A través del cinema també es treballen els continguts curriculars i les competències bàsiques, aconseguint una major motivació de l’alumnat.

        

“IMPLICA’T EN LA MILLORA DE ROSES” de L’Escola Jaume Vicens i Vives de Roses.

El projecte «Implica’t en la millora de Roses» vol treballar –durant el proper curs 2013-14– la cultura de l’esforç amb els dos grups de 6è d’Educació Primària de l’Escola Jaume Vicens i Vives de Roses. Centre educatiu que acull gran part de la immigració del municipi. L’objectiu del projecte és treballar, durant tot el curs, de manera interdisciplinari, el valor de l’esforç, a tres nivells.
En primer lloc activitats per treballar l’esforç individual (fer veure que res s’aconsegueix sense esforç), en segon lloc, activitats per treballar l’esforç col·lectiu en l’àmbit escolar (pensar com, amb el nostre esforç, podem millorar l’escola) i, per últim, activitats per treballar l’esforç en l’àmbit de la vila de Roses (desenvolupar una acció que comporti un esforç continuat i del qual se’n puguin veure el fruits a final de curs). S’inplicaran diverses persones i col·lectius de la vila per tal de que siguin testimonis d’esforç i la constància en les seves respectives feines i activitats. El realitzaran els 2 grups de grups de 5è de Primària i desenvoluparan accions que comportin un esforç continuat i del qual se’n puguin veure el fruits a final de curs.

“XAVALARTES” de Forn de teatre Pa’tothom.

Fa dos anys que es treballa amb un grup de nens i nenes derivats del Casal dels Infants en el marc de un conveni de col·laboració però durant l’ any 2012-2013 es proposa com una activitat oberta als nens i nenes del barri del Raval, per tal de no reproduir la guetització pròpia del barri on “ problemàtics o conflictius” tenen un espai per tal de poder treballar a part de la resta de manera especialitzada. Durant el primer any de posada en marxa d’aquest projecte la valoració de tot el procés ha estat molt positiva, tant per part de Forn de teatre Pa’tothom com per part del Casal dels Infants. També els nens i nenes participants van valorar molt positivament l’activitat demanant continuar en la mateixa al propi Casal. En aquest segon any la proposta continua funcionant amb dificultats pròpies per la manca de finançament, en tant la capacitat per mantenir l’activitat com coordinació amb les entitats del barri. Poder millorar la relació dels participants en la vida del barri com també que puguin fer un intercanvi de idees són fets molt important en els objectius del teatre social com el que es proposa en aquesta activitat així com la participació de les famílies durant tot el procés.

“PROGRAMA D’EXCEL.LÈNCIA” de l’Institut de Tona.

El Programa d’Excel·lència a l’institut de Tona neix fruit d’una inquietud compartida pel Claustre del centre. Som conscients de la diversitat a les aules, i cal que constantment dissenyem i apliquem mesures per compensar les desigualtats. La nostra condició d’educadors ens convida a ajudar als alumnes a treure el millor d’ells mateixos, i això val per tota la diversitat d’alumnes que acollim a les aules. En aquesta línia el Programa d’Excel·lència és una iniciativa que pretén millorar la motivació i implicació dels alumnes a partir del reconeixement dels seus esforços. El programa compren diferents propostes per donar accés al major nombre d’alumnes, per això hi ha plantejaments adreçats als alumnes d’ESO, i d’altres adreçats als alumnes de Batxillerat. Alhora, contempla la formació del professorat en el camp del coaching, per tal de crear un equip docent capaç d’acompanyar als alumnes en el procés de treure el millor d’ells mateixos.
ACTUACIONS:
-Treballs tutoritzats dels alumnes d’ESO amb alt rendiment.
-Participació en el projecte d’Estudi Assistit dels alumnes de Batxillerat amb Alt Rendiment
-Convocatòria del Premi a l’esforç per a tot l’alumnat del centre.
-Formació especialització en coaching
-Celebració final

Totes les persones que desitgen accedir a qualsevol dels projectes presentats a la 2a convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (ja sigui per tenir més informació o per aplicar a algun centre), s’haurà de posar en contacte amb la Fundació Espavila.

Moltes Felicitats i gràcies a tots.

Algunes imatges de l’acte d’entrega de les Beques:


2012

1a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (2012)

El jurat de la 1a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç ha premiat amb una de les beques de 3.000 euros els següents projectes:

“ROBÒTICA I EMPRESA A L’ESCOLA” de l’Escola Mil.lenari.

Clica aquí per veure un resum del projecte

“EDUVOLEI FOMENTANT L’ESFORÇ” de C.E. Eduvólei L’Ametlla.

Clica aquí per veure un resum del projecte

“EN CONTRUCCIÓ” de Cristina Alcoceba Borràs.

Clica aquí per veure un resum del projecte

“EN BUSCA DEL TESORO PERDIDO” de Carolina de la Cruz González.

Clica aquí per veure un resum del projecte

Totes les persones que desitgen accedir a qualsevol dels projectes presentats a la 1a convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (ja sigui per tenir més informació o per aplicar a algun centre), s’haurà de posar en contacte amb la Fundació Espavila.

Moltes Felicitats i gràcies a tots.

Algunes imatges de l’acte d’entrega de les Beques: