AGRAIMENTS DE LA FUNDACIO ESPAVILA.

Entre els col•laboradors de la Fundació Espavila es viuen moments d’eufòria i jo, com a president de l’entitat, tinc ganes d’expressar el nostre agraïment a totes aquelles persones i entitats que dia rere dia ens ajuden a trametre i potenciar els valors de la cultura de l’esforç; però, si la cultura de l’esforç esta passant per hores baixes tal com … Seguir llegint →

LA FUNDACIÓ ESPAVILA ESTÀ D’ENHORABONA

Sí, la Fundació Espavila està d’enhorabona i la nostra alegria la volem compartir. Hi a moments que pensem que la cultura de l’esforç està en hores baixes. Moltes vegades creiem que l’estat del benestar ens ha absorbit de tal manera que no hi ha lloc per superar-se un mateix i aconseguir amb esforç les fites desitjades; però, de sobte hi … Seguir llegint →

“TRES QUARTS DE 7”: L’HORA DE PARLAR CLAR.

Què pensen dos professors de secundària sobre la situació educativa? Ho vols saber? Doncs; et convido a conèixer les opinions de dos educadors, en Pere i en Quim, que mentre prenen una cervesa a l’Espurna, el bar d’en Manolo, contrasten els seus punts de vista sobre aspectes relacionats amb el sistema educatiu a casa nostra. “TRES QUARTS DE 7” és … Seguir llegint →

FORA PREJUDICIS!

Hem de reconèixer amb sinceritat que sovint la nostra manera de pensar, actuar i relacionar-se amb els demés està condicionada per prejudicis. És a dir; per idees i esquemes assimilats al llarg dels anys de tipus moral, cultural, sexual, religiós,… que, sense tenir una base certa, no ens permeten fer un anàlisis serè, objectiu i plenament lliure de la realitat. … Seguir llegint →

La Fundació Espavila respon preguntes.

Què representa la paraula ESFORÇ? Podem definir l’esforç com la força engrescadora interior de cadascú que omple de motivació i ajuda a superar els obstacles que la vida planteja i al mateix temps aconseguir les fites més volgudes per tal de fer més plena i digne l’existència. Per nosaltres l’Esforç és el rei dels valors; si el tenim ben activat … Seguir llegint →